شرکت فاطررسا نور

ساخت وبلاگ
ترنسیور فیبر نوری که شامل فرستنده و گیرنده در یک ماژول می باشد، تجهیز بسیار مهمی در ارسال و دریافت اطلاعات می باشد که ارسال اطلاعات را از طریق فیبر نوری تضمین می کند. بازار و مارکت در حال حاضر انتخاب وسیعی از ترنسیور فیبر نوری برای استفاده در انواع مختلف،از لحاظ جنس سیم، نوع فیبر نوری و طول موج و ... ارائه می دهد.
گروهی از شرکت ها به هم پیوستند تا بر روی پکیج های استاندارد به توافق برسند که توافق چند منبعی (MSA) نیز نامیده می شود. پکیج های استاندارد به مشتریان کمک می کنند که نسبت به نیازشان بهترین انتخاب ترنسیور را داشته تا بدون نیاز به طراحی دوباره از ترنسیور های متفاوت استفاده نمایند. در این مقاله، برخی از ترنسیورهای متداول فیبرنوری با توجه به پکیج های استاندارد معرفی شده اند.
ترنسیور فیبر نوری
ترنسیور 9 پین
این ترنسیور همچنین به عنوان ترنسیور 1x9 نیز شناخته می شود. این ترنسیور یک ردیف پین خروجی در پشت دستگاه دارد. واسط فیبر نوری به کار رفته در آن معمولا ST و داپلکس SC می باشد. این ترنسیورها به طور عمده در سوئیچ های نوری، کانورتور های سینگل مود یا مالتی مود و در صنعت کاربرد بسیار زیادی دارد.

ترنسیور GBIC
ترنسیور GBIC از جمله ترنسیور مبدل رابط های گیگابیتی می باشد ، یک رابط پلاگین به گونه ای طراحی شده که یک رابط pluggable را برای اتصال به Gigabit Etheet مهیا می کند. این ترنسیور یک استاندارد رابط الکتریکی قابل تعویض ارائه می دهد که می تواند دامنه وسیعی از رسانه های فیزیکی از مس تا فیبر سینگل مود با طول موج بلند تا مسافت های زیاد و طول صدها کیلومتر پشتیبانی کند.

ترنسیور SFF
ترنسیور فاکتور فرم کوچک (SFF)، ترنسیور نوری فشرده ای می باشد که در ارتباطات نوری برای کاربردهای مخابراتی و ارتباطات داده ها مورد استفاده قرار می گیرد. در مقایسه با ترنسیور 9 پین و GBIC، ترنسیور SFF اندازه کوچکتری دارد و در فضای کم، پورت های بیشتری در اختیار ما قرار می دهد. ترنسیور SFF ‎ 10 یا 20 I / O‏ (ورودی / خروجی) دارد که به بورد اصلی لحیم شده است.
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : ترنسیور فیبر نوری, , توافق چند منبعی فیبرنوری, MSA, اشکال,ترنسیور فیبر نوری , انواع ترنسیور فیبرنوری , ساختار ترنسیور فیبرنوری , ترنسیور 1x9, ترنسیور 9 پین , آداپتور فیبر نوری ST , داپلکس SC , سوئیچ نوری , کانورتور سینگل مود, کانورتور مالتی مود , ترنسیور GBIC , مبدل رابط گیگابیتی , رابط پلاگین , رابط pluggable , Gigabit Ethernet , رابط الکتریکی , رسانه فیزیکی , ترنسیور SFF, ترنسیور فاکتور فرم کوچک, ترنسیور نوری , ارتباطات نوری , ترنسیور SFP , ‏ترنسیور SFP,, ترنسیور XFP , ترنسیور XENPAK , رابط الکتریکی XAUI, ترنسیور X2 , فیبرنوری , اولین مشاور GPON , اولین مجری FTTH , اولین طراح FTTx, نویسنده : میثم fiber بازدید : 253 تاريخ : پنجشنبه 11 شهريور 1395 ساعت: 15:09

تیمی از دانشگاه RMIT موفق به ساختن یک تراشه نانو نوری شدند که این دستاورد راه را برای فن آوری های نوری نسل بعدی و امکان درک عمیق تر سیاه چاله ها هموار می کند. این تیم که توسط پروفسور MinGu رهبری میشود، یک تراشه نانو نوری یکپارچه طراحی نموده است که می تواند بر کنترل سطوح ناموازی حرکت زاویه ای نور (AM) دست بیابد .

تراشه نانو نوری
پروفسور MinGu گفت: "با طراحی عالی و با جزئیات یک سری نانو دیافراگم و نانو شیار بر روی تراشه های فوتونیک، تیم ما برای اولین بار، استفاده از نور تابیده شده بر روی چیپ و تراشه ها را عملی نموده است.
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : تراشه نانو نوری, فن آوری های نوری , فن آوری های نوری نسل بعدی , سیاه چاله ها , کنترل سطوح ناموازی , حرکت زاویه ای نور (AM) , تکانه زاویه ای , کانال های نور موازی , مالتی پلکس , پیچ خوردن نور , نانو دیافراگم , نانو شیار , تراشه های فوتونیک , ارتباطات نوری , سیگنال های تکانه زاویه ای , پرتوهای تکانه زاویه ای , امواج گرانشی , پلاسمونیک , تکانه ی زاویه ای پلاسمونیک , سیگنال داده نوری , تراشه فوتونی , دستگاه های سیستم های نوری , تکانه زاویه ای چرخشی (SAM) , تکانه زاویه ای مداری (OAM), نویسنده : میثم fiber بازدید : 183 تاريخ : پنجشنبه 11 شهريور 1395 ساعت: 15:12

راه اندازی شبکه فیبر نوری کاری پیچیده و دشوار می باشد به همین دلیل باید این کار را به افراد متخصص در این زمینه سپرد و از مشاوره این افراد استفاده نمود.

پروژه های فیبر نوری در 3 فاز عملیاتی اجرا خواهند شد.
"فاز صفر مطالعاتی"
در ابتدا با مشاوره و جلسات لازم با صاحبان پروژه سرویس های مورد تقاضا بررسی شده و بهترین مسیر برای دستیابی به آنها انتخاب می شود. سپس امکان ارائه ی فیبر نوری از مخابرات محل، امکان ارائه ی سرویس ها در بستر فیبر نوری و نوع فیبر مورد نیاز بررسی می شود. پهنای اتصالات نمایشگرها به هم، تنها 4.9mm در نصب ویدئو والها اشغال می نماید. به طوری که مرز بین نمایشگرها در صفحه نمایش بزرگ به سختی دیده شده و تصاویر نمایش داده شده بسیار طبیعی خواهند بود.
همچنین در این مرحله مطالعاتی پیرامون مباحث اکتیو شبکه شامل سوئیچینگ و روتینگ، فایروال، اکانتینگ و مانیتورینگ صورت میگیرد.

"فاز اول: طراحی"
پس از آن فاز اول با عنوان طراحی اجرایی می شود.
این مرحله شامل طراحی معماری و عمرانی دیتاسنتر، طراحی passive و طراحی اکتیو می باشد.
بهترین مکان برای احداث دیتاسنتر، چینش رک ها و کابل کشی داخل آن ، امنیت اتاق دیتا سنتر، نوع فیبر و مسیر کابل کشی آن در این مرحله تعیین می شود.
همچنین طراحی اکتیو با در نظر گرفتن فاکتور های امنيت، قابليت مقياس پذيري، قابليت مديريت، قابليت دسترسي، يکپارچگي، تطابق با نياز سازمان، استاندارد بودن و ماجولار بودن صورت می گیرد.
با این کار ضریب خطای پروژه به طرز چشم گیری کاهش داده می شود.

"فاز دوم: تجهیزات"
در فاز دوم با عنوان تجهیزات، نوع تجهیزات passive و active شبکه تعیین می شود.

"فاز سوم: اجرا و نظارت"
در نهایت در فاز سوم تحت عنوان اجرا و نظارت، مطابق با طرح های به دست آمده از مرحله قبلی پروژه اجرایی و نظارت خواهد شد.
شایان ذکر است که فیبر نوری به دلیل ماهیت شیشه ای آن بسیار حساس بوده و نصب آن کاری دشوار می باشد. حساس ترین مرحله اجرای پروژه، فیوژن فیبر نوری می باشد که نیازمند دقت و مهارت بالای فیوژن کار است.

ما با داشتن افرادی متخصص و تجربه ای کافی در زمینه فیبر نوری امکان مشاوره برای پروژه های متقاضیان و همچنین بررسی مراحل کار و ایجاد یک طرح شماتیک از کار و اجرای آن با بهترین کیفیت و با کمترین هزینه را فراهم نموده ایم.
اجرای پروژه ی فیبر نوری توسط افراد غیر متخصص منجر به مشکلات زیاد در آینده و همچنین بالا رفتن هزینه خواهد شد. اما ما با تخصص خود در کمترین زمان و با تضمین کیفیت با انتخاب بهترین برند های تجهیزات فیبر نوری و البته با کاهش هزینه به دلیل طراحی صحیح متخصصان، پروژه های عظیمی را راه اندازی نموده ایم.

 
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : فیبر نوری , مشاوره فیبر نوری , طراحی فیبر نوری , اجرای فیبر نوری , فاز مطالعاتی فیبر نوری , فاز طراحی فیبر نوری , فاز تجهیزات فیبر نوری , فاز اجرا و نظارت فیبر نوری , پروژه های فیبر نوری , فاز عملیاتی پروژه های فیبر نوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 188 تاريخ : پنجشنبه 11 شهريور 1395 ساعت: 15:12

آداپتورها تجهیزات کوچکی می باشند که اغلب برای اتصال کابل های فیبر نوری به هم استفاده می شوند که به آنها کوپلر فیبر نوری نیز گفته می شود. اگر چه ممکن است شکلهای متفاوتی داشته باشند، اما عملکرد تمامی آن ها یکسان می باشد. آداپتور فیبر نوری اجازه می دهد تا کابل های فیبر نوری بصورت انفرادی یا در یک شبکه بزرگ به یکدیگر متصل شوند، این امکان را برقرار می کند که بسیاری از دستگاه ها به صورت همزمان ارتباط برقرار کنند. آداپتورهای فیبرنوری با توجه به اشکال و ساختارهای مختلف، آداپتورهای فیبر نوری را می توان در کلاس های مختلفی، مانند آداپتور فیبر نوری FC ، آداپتور فیبر نوری SC ، آداپتور فیبر نوری ST ، آداپتور فیبر نوری LC و غیره دسته بندی نمود. در ادامه همین مطلب به شکلی ویژه به معرفی انواع آداپتور فیبر نوری ، کانکتور های مناسب و کاربرد آداپتورها می پردازیم.
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : آداپتور فیبر نوری, , اتصال فیبرنوری , کوپلر فیبرنوری , اشکال,آداپتور فیبر نوری , انواع آداپتور فیبرنوری , ساختار آداپتور فیبرنوری , کلاس های آداپتور فیبرنوری , آداپتور فیبر نوری FC,آداپتور فیبر نوری SC , آداپتور فیبر نوری ST,آداپتور فیبر نوری LC , کانکتورهای فیبرنوری , کانکتور UPC, کانکتور PGC , کانکتور APC, فیبرنوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 212 تاريخ : پنجشنبه 11 شهريور 1395 ساعت: 15:12